UEFA har netop udsendt de første statistikker fra årets EM i fodbold. Her kan man læse at kampen mellem Sverige og England har haft flest tilskuere på stadion, kampen mellem England og Italien flest TV seere og at kampen mellem Tyskland og Grækenland blev set af næsten 80% af befolkningen!!

Her er tallene for social media delen:

  • Live opdateringer, optakte til kampene, kamp reportage og reaktioner på alle platforme har tiltrukket mere end 750,00 fans til den officielle UEFA EURO 2012 Facebook side.
  • 142,500 fans følger @uefacom på Twitter.
  • I perioder er der syv tweets i sekundet der anvender det internationale hash-tag #EURO2012 (bemærk Klout scores).
  • Der er cirka 1,500 re-tweets af UEFA.COM indhold om dagen – flest den 11. juni 2012 med 1,936 re-tweets.
  • Der er 85 officielle Twitter journalister tilknyttet UEFA.COM
  • Der er over 750,000 fans på den officielle Google+ side.
  • Det er en af de mest fremgangsrige Google+ sider og den kom blandt det 100 største af alle efter kvartfinalerne.
  • Der er tiltrømmet mere end 250,000 fans til Google+ siden under selve EURO 2012 turneringen.

Denne blog har været positivt omtalt på Kommunikationsforum her.

Bloggen er et eksperiment med henblik på udrulning af en serie sociale fodboldblogs i sommeren og efteråret 2012, herunder EMFODBOLD.DK (@emfodbold), VMFODBOLD.DK (@vmfodbold), OLFODBOLD.DK (@olfodbold), m.fl.

  • EMFODBOLD.DK har haft besøg af ca. 20,000 danske fodboldfans.
  • EMFODBOLD.DK har besøg af ca. 1,000 danske fodboldfans under live blog transmissionerne.
  • @emfodbold har i skrivende stund udsendt 337 tweets, men har blot 27 fans.

EMFODBOLD.DK handler ikke kun om fodbold og sociale medier, men også om rock’n’roll. Derfor spiller vi hele tiden sange: