Carlsberg har netop udsendt en pressemeddelese med nøgletal fra EM i fodbold:

  • Ølsalg på stadions steg med 50% i forhold til EURO 2008
  • 6,688,676 besøgte fanzonerne
  • Rekordmange TV seere så finalen (15 mio. i Spanien, 22 mio. i Italien, 20 mio. i Tyskland, 14 mio. i England og 10 mio. i Polen)
  • Over 1,000,000 fadøl solgt i pausen under finalen
  • 300,000 Carlsberg-parykker udleveret
  • 20 tons plastickrus genbrugt i de polske fanzoner
  • Carlsberg’s mobil app downloadet af 3 millioner brugere
  • 375,000 har tilsluttet sig “Drink Responsibly”-kampagnen ved at bære armbånd

Læs hele nyhedsmeddelelsen her.

Læs mere om Carlsberg’s digitale ambitioner med Liverpool, Tottenham og Arsenal her.

Se tal for social media og EMFODBOLD.DK her.

Skriv en kommentar

seneste posteringer

UGENS TWEET

De vil elskes. Landsholdets succes afhænger i høj grad af, hvor meget befolkningen står bag dem, mener Hjulmand. Med 50.000 danske billetter i Tyskland er der ingen undskyldning #emdk

~ @kriskraen